Müthiş Fincan Kek Tarifi

19 Aralık 2015 Cumartesi0 yorum



Bu tarif çok meşhur oldu tabi ama her yiğidin bir tarzı vardır. Ben tarzımı imkansızlıktan var ettim. İş yerinde on kişiye yaptım. Arkadaşlarım önce hareket edip etmediğinden emin olmak için çatalla keki dürttü hareketsiz olduğundan emin olduktan sonra ilk denemeyi şirketin çırağı üzerinde yaptılar tabağı çırağın elinden zar zor alıp hepsini yediler. Ben ne mi yaptım;

Hahhhh diyip geçtim :))


Malzemeler ;

1 yumurta
1 çay bardağı süt
1,5 çay bardağı şeker
2 çay bardağı un
2 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı fındık,ceviz kırığı

Hazırlanışı ;

kek malzemeleri çırpılarak kek hamuru hazırlanır.
fincanlar yağlanır ve hazırlanan hamur fincanlara paylaştırılır. fincanın yarısından biraz az olacak kadar fincana hamur koyun kek çok kabarıyor çünkü.
fincanlar sığacak büyüklükte bir tencereye tek sıra yerleştirilir ve tencerenin içine fincanların yarısından biraz az ılık su doldurulur.
Tencerenin kapağı kapatılmadan önce temiz bir bez üzerine örtülür ki çıkan buhar keklerin üzerine damlamasın. Temiz bir bez bulamazsanız benim gibi peçete ile de örtebilirsiniz. Ben peçete ile kapatıp üzerine de yağlı kağıt kapattım. son anda bulunan bir çare. yüksek ateşte su kaynayana kadar bekletilecek sonra üzerini kapatıp orta ateşte 20 dakika pişirilecek. 15 dakika da ağzı açılmadan bekleyecek. Sonra servise hazır. üzerine çikolata sosu ya da hindistan cevizi dökebilirsiniz.

Afiyet Olsun :)

not: Ben keki yiyen iş arkadaşlarından biriyim açıkçası sayın müdürüm bu denemeyi yaparken pek ümidim yoktu ama yok böyle bir lezzet. Anlatılmaz bir kek olmuştu rüya gibiydi bunları anlamanız için kesinlikle denemeniz lazım. Kendisinin ilk endüstriyel tip yemek deneyimi oldu.

Bu Yazıyı Paylaş :

Yorum Gönder

 
Copyright © 2011. Çetoogle ! - Tüm Hakları Saklıdır
Powered by Çetoogle